Beni Yerlerde Sürükle
Canım Acısın Boş Ver
Benim İçin Bu Bir Zevk
Fantazi Dünyam Rengarenk
Bu Daha Hiçbir Şey
Korkma Benden Sal Kendini
Bebeğim Dediğim Anda Vur Bana”
Söz Müzik: Tolga Eren
Çıkışı için kurulan hipotezlerden birisi de "Erkek şarkıcıların çoğu zamanla kadına doyuyor, sonra da lgbtli oluyor, ." tezine tezat olarak yazılmış olduğudur. Bu şarkının yazarını ve farklı toplumsal kesimlerinde yorumcularının özgeçmiş araştırması ve karakter analizleri "Şarkıcılar baştan lgbtli zaten, şarkıcı başkasını yaptırmazlar, üçgen ve yamuk üçgen izin vermez" hipotezine neden olur. Bu hipotez ile toplumun ilerleyişi sonucunda Türk toplumunda ortaya çıkacak infiali engellemek için yayının tam metin hali Londra, Paris, Tokyo, New York, Washington, Toronto, Milano, Berlin, Pekin, Shangay, Tel Aviv, Vatikan, Medine gibi dünyanın önemli noktalarında aynı anda açıklanacak. Bu çaba ile aslında toplumsal cinsel yapının güçlendirilmesi sonucunda ne erkek ne de oğlan, ne kadın ne de kız, sadece insan olacaklar. İnsanlığın kurtuluş teolojisi probleminin de çözümü bu yolda.
Türk Pop düşünürü Serdar Ortaç’ın “Yedi farklı nota var kaç farklı şarkı üretebilirsin ki ?“ sözüne tepki olarak doğduğu tezi olan bu post modern kitsch şarkı toplum tarafından kısa sürede içselleştirilmesinin nedenlerini bu tez konumuzda inceleyeceğiz.
Tolga Eren tarafından yazılan şarkı Kerimcan Durmaz fotoğrafıyla kısa sürede Youtube da fenomen haline gelir. Şarkı genç kızlar ve erkekler arasında dillere pelesenk olur.
-Şarkının Ergenler Arasında Cinsel İletişim Köprüsü Kurması İşlevi
Ergen, latincesi adulescentibus olan hastalıklı bir sürecin adıdır. Bu hastalıklı sürecin belirtilerinden birisi de nefes alma güçlüğüne bağlı oksijen yetersizliğidir. Bu oksijen yetersizliği kalıcı beyin hasarına neden olduğu gibi dönemsel etkiler ile de geçici de olabilir. Diğer belirtileri ise sosyal yetilerin ve kabiliyetlerin azalarak yok olması, beynin işlevini yerine getirememesi nedeniyle bazı vücut uzuvlarında istemsiz işlevsellik ve geçici veya kalıcı işlev yitimi gerçekleşir.
Bu süreçte insanların tedavisi için yapılan doğu ve batı kaynaklı tedavi yöntemleri seçilebildiği gibi doğu ve batı sentezi de uygulandığı oluyor. Batı kaynaklı tedavileri 'okul' anlamına gelen 'özel eğitim' kurumu olan ingilizcesi brothel ve latincesi lupanar olan 'özel eğitim' kurumları çok rağbet gören bir çözümdür. Bu çözüm ile kontrol edilemeyen sorunlara neden olan ergenlik hastalığı yerini bel soğukluğu, frengi, hiv gibi hastalıklar ile yer değiştirme olasılığı ile eğitim zaiyatina da sebebiyet verebilen 'özel eğitim' kurumlarında çözüm bulur.
Doğu usulü tedaviler ise kırsal kesimde geçirilecek terapiler ile sağlanıyor. Bu terapilerde hastalar diğer canlı hayvanlar ile etkileşime giriyor. Örneğin: At, eşek, tavuk gibi hayvanlar ile etkileşime girerek sağıltıma destek olmaktadır. Bazı kentsel yerleşimlerde ise kondüsyon arttıcı ağırlık olarak damacana da kullanılmaktadır.
Doğu ve batı sentezi olarak tanımlanan farklı metotlar ise son yıllarda giderek artmaktadır. Bunlardan 'siyasi olmak' ve 'cadde çocuğu ' olarak ifade edilen iki yöntem yapılan anket araştırmalarında en çok sayıda insanın tercih ettiği yöntemlerdir. Bunlardan ilki ana akım siyasi oluşumlarda parazit görevi görerek işlevsel bozukluklarını bir topluluk içinde gizleyerek tatmin olmaya çalışır. İkincisi olan 'cadde çocuğu' olarak kendini tanımlanan şekilde ise kendi kimliğini gizlemek için kafasını kuma gömer.
Şarkı, ergenlik dönemindeki gençleri adeta ele geçirir. Bir Lgbt’li bireye atfedilmiş olmasına rağmen hiç kimse bundan çekinmez cesurca şarkıyı sosyal medyada paylaşır. İşin trajik komik tarafı şarkının Lgbt’li bireyler dışına çıkıp ülke çapında yayılmasıdır. Genç ergen erkek, bu şarkıyla dişisine mesaj yollamak gayretiyle söyler. Buna cevap gecikmez. İletiyi alan alıcı genç kız da bu şarkıyı özümser ve dönütlerle geri bildirim sağlar. İleti, kaynak-alıcı arasında kusursuz işler. Lgbt’li birey köprü vazifesiyle toplum tarafından araçsallaştırılır.
-Toplumun Lgbtli bireyi kabullenmesindeki Nihat Doğan Faktörü
Nihat Doğan’a atfedilen Tweet
“Şu gayler çok namuslu insanlar, elalemin karısına kızına bakmıyorlar onlar için bedava konser verecem.”
Bu tweet de görüldüğü üzere toplumun ahlak normlarına uygun davranışlar sergileyen bu güruh toplum tarafından bağrına basılmıştır.
-Şarkının Farklı Sınıflarda İçselleştirilmesi
Toplumsal sınıflar arasındaki farkı Mao Zedung'un özetlediği şekilde bakınca aydınlanıyor.
Bu aydınlanma sayesinde bu toplumsal ayrılmanın nedeniyle fark edilen toplumsal sınıfları yok etmek için tedavi ile yaklaşılması gerekli. Mao'nun "Devrim yapmak insanları yemeğe davet etmeye benzemez" sözüne atfedilen "Devrim yapmak flörte benzemez, sonunda s*ks yoktur" tezini haklı çıkartıyor. Sınıflar arası ilişkilerde kullanılan bir yöntem olan s*ks aslında kısa ve tehlikeli bir taaruz yönteminden başka bir şey değildir. Bu yöntem farklı sınıflarda yorum farkına zarar vermektedir. Örneğin: Herkes s*ks yapar çünkü ihtiyaçlarına köledir. Bu ayrımların sonunda ise metaforik olarak atsız bir tat kalır insanların damağında. Toplumsal tabakaların arasında kalan bireyler ise s*ks olmaksızın ezilerek yok edilirler. Buna karşın istemsiz bir yaşama refleksine ve içgüdüsüne sahip olan adulescentibus(lat. ergen) bir yere sıkışır, gerekirse toplumsal rollerinde bile değişiklik yapar.
Bu kitsch şarkının farklı toplumsal sınıflarda kabul görebilmesi ve yorumunun tezahur etmeyi başarması, şarkının özelliklerini incelediğimizde laboratuvar ortamında kültürden üretilebilir bakterilerin yaşam şartlarına benzer şartlara neden olduğundan anlaşılmıştır. Bu sayede de farklı sınıfsal tabakalar işçi(fabrika, ofis, s*ks), köylü(orman, tarım, balıkçı), burjuva(small, medium, large, king boy), asker(uzun dönem acemi, kısa dönem acemi(poşet), yedek subay acemi ve usta yedek subay), ruhban(Alayına gidenlerden) sınıfları içinde hayatta kalmayı başarabilir.
Küresel çapta bir kitsch mertebesindeki şarkı farklı toplumsal tabakalar tarafından ‘küre-yerelleş’tirilmiştir (Glocalisation).
--Türkü Versiyonu
--İslami Versiyonu
--Rap Versiyonu
Özet: “ ‘Uzaylı da olsa insan insandır’ ve ‘İnsanın cinsel dürtülerinin esiri olması muhtaçlığı bağlamında kader’ ”
Uzay bilimleri araştırmacısı Cem Yılmaz
Dr. Jekyll ve Mr. Hyde
Doktora Tezi
“İstanbul B. Üniversitesi”
(2016)
YILDIZ TİLBE
İREM DERİCİ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder